Autor: Kaisa-Triin Karu • 14. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 töökuulutustel enim levinud viga

Mis on töökuulutus? See on reklaam - see on reklaam, mille eesmärk on veenda soovitud inimest tulema Sinu ettevõttesse tööle.
Foto: Sander Matsina, Brandem
Suvel korraldas turundusagentuur Brandem kampaania, kus organisatsioonidele pakuti võimalust saada oma töökuulutustele tasuta tagasisidet. Ettevõtte turundusjuht ja kampaania eestvedaja Kaisa-Triin Karu toob välja viis põhilist viga, mida märgati ühiselt töökuulutusi üle vaadates.

Kas töökuulutus kõnetab sihtrühma? Kas töökuulutus on müüv? Mille poolest eristuvad sisu ja kujundus konkureerivatest pakkumistest? Millist inimest te tegelikult otsite? Miks peaks keegi just teile tööle tulema? Need on mõned küsimused, mida kõige sagedamini pidime puudutama.

Antud kampaania raames küsis meilt tagasisidet üle 30 erineva ettevõtte/organisatsiooni. Töökuulutuse hindamise käigus vaatas Brandemi värbamisturunduse spetsialist Marie Evart firma töökuulutuse(d) kriitilise pilguga üle. Personalijuhi ja/või tegevjuhiga kohtumisel käisime üle töökuulutuse nõrkused ja tugevused ning andsime konkreetseid soovitusi, mida teha, et töökuulutus tooks maksimaalselt sobivaid kandidaate. Eesmärk oli muuta töökuulutused tulemuslikuks.

Organisatsioonide töökuulutusi hinnates joonistusid välja peamised vead, mida tehakse töökuulutuste koostamisel.

5 enim levinud viga, mida töökuulutuste koostamisel täna tehakse:

 

Ei suhtuta töökuulutusse nagu reklaami.

Mis on töökuulutus? See on reklaam - see on reklaam, mille eesmärk on veenda soovitud inimest tulema Sinu ettevõttesse tööle. Sinu kui töökuulutuse koostaja eesmärk on ettevõte kandidaadile n-ö maha müüa.

“Nõudmised kandidaadile”

Jah, see fraas on täna suurimate tööportaalide template’il kirjas. Kuid tänases tööturu olukorras ei ole enam ettevõtted need, kes esitavad kandidaadile nõudmisi. Valiku langetamise võim on üha enam jõudmas kandidaatide kätte. Seega tuleb täna keskenduda hoopis sellele, mida ettevõte pakub ja mis kasu saab potentsiaalne uus töötaja.

Eristuva kujunduse puudumine.

Kujuta ette, kui Prismas, Selveris ja kõikides teistes toidupoodides oleksid kõik tooted ilma tootepakendi kujunduseta. Peal ainult logo ja tavaline wordis kirjutatud tekst. Oleks ju raske orienteeruda ja langetada valik, millist toodet osta?

Täpselt samamoodi mõtle ka töökuulutust koostades - kui töökuulutus on reklaam, siis milline kujundus luua, et tekitada sihtrühmas soov Sinu juurde tööle tulla? Kujundusega saab võimendada kuulutuse sisu ja rõhutada töötaja väärtuspakkumist. Näiteks peaksid mõtlema seda, et kuidas näidata kujundusega, et "meil on meeldiv kollektiiv” või “meil pole bürokraatiat”?

Ei teata tööandja tugevusi.

Mitu korda nägime seda, et töökuulutuse järgi tundub töökoht ja tööandja üks kõige igavamatest üldse, kuid silmast silma kohtudes tuli jutust välja olulisi konkurentsieeliseid. Neid eeliseid (ehk tööandja eristuvaid tugevusi) on vaja ise selgelt teada ja kõikides värbamiskanalites, sh töökuulutusel välja tuua.

Klišeed: “konkurentsivõimeline töötasu”, “meeldiv kollektiiv”, “hea töökeskkond” jne. 

Need fraasid on liigkasutatud ja ei ütle kandidaadile midagi. Tarvis on eristuda.

Kui need vead elimineerida, võid kindel olla, et töökuulutuste tulemuslikkus kasvab.

Loe muljeid ettevõtetelt, kes tagasiside küsisid.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700