22. oktoober 2022

4 soovitust, kuidas jõuda püsiva normaalkaaluni

“Normaalkaalu poole püüdlemine ja selle hoidmine peaks olema iga inimese südamesoov, mitte ajutine trend. Ebatervisliku kehakaaluga kaasnevad terviseriskid on lihtsalt sedavõrd suured, mõjutades peaaegu kõiki kehaosi.” Kuidas alustada ning sihikindlalt tulemusi saavutada, räägib 10-aastase kaalulangetajate nõustamise kogemusega Dr Simeonsi dieedi peakonsultant Aire Kängsep.
Aire Kängsep, Dr Simeonsi dieedi peakonsultant ja toitumisnõustaja.

1. Tee selgeks hetkeolukord

“Vastutuse võtmine oma tervisliku seisundi eest on esimene samm. Kas jääda valiku juurde olla teadmatuses või astuda kaalule ja kontrollida veebikalkulaatori abil oma kehamassiindeksit?” suunab konsultant mõtisklema. Võimalikuks ülekaalu näitajaks on ka vööümbermõõt, mis peaks naistel jääma alla 88cm ja meestel alla 102cm.

2. Leia endale sobiv meetod

“Tavatingimustes on abi juba sellest, kui inimene viib end kurssi oma organismi jaoks vajaliku päevakaloraažiga, vähendab seda umbes 300 kcal võrra ja suurendab kehalise aktiivsusega kulutatut 200 kcal võrra. Olulist rolli mängib järje hoidmisel toitumispäeviku pidamine,” soovitab Kängsep, rõhutades, et silma järgi hinnates kipub olukord käest minema.

Iseseisvalt tegutsedes on parim aeglaselt kaalu langetada, et kaalukadu ei toimuks lihasmassi arvelt. “Optimaalseks peetakse 0,5 - 0,7kg nädalas. Kui on soov kasutada efektiivsemaid meetodeid keha puhastamiseks nagu Dr Simeonsi dieet või veepaast, siis nende puhul tasub põhjalikumalt nüansse uurida. Kui ülekaalulisusega on tekkinud mitmeid kaasuvaid terviseprobleeme, tuleks enne dieediringi alustamist hinnata koos raviarsti või dieedinõustajaga lahenduse kasutamise näidustust ja personaalset sobivust.”

3. Koostöö spetsialistiga on kindel valik

“Üksi lisakilodest vabanemise teekonna alustamine on kindlasti paljude jaoks hirmutav. Kaalunumbri langemisel sik-sakitamine ja ajutised tagasilöögid on selle normaalne osa, mida ei peaks kartma.” Oluline on iseendasse suhtuda sõbralikult ja hoida positiivset meelt. Kuna tegemist on emotsionaalse protsessiga, on õigel teel püsimiseks vajalik tugi lähedastelt.

“10-aastase kaalulangetajate nõustamise kogemuse põhjal saan kinnitada, et edukamad on need, kes teevad koostööd spetsialistiga. Olgu see kutsestandardiga toitumisnõustaja, dietoloog või dieedikonsultant - kui on kindel tagala, kelle poole küsimuste või ootamatute olukordade tekkides pöörduda, on protsessi poolelijätmise tõenäosus kordades väiksem,” sõnab Aire.

Spetsialisti roll ei piirdu vaid menüü koostamisega, sest kaalulangetajal on vaja mõista ka korrektuuride vajalikkust. “Kui inimene saab aru, miks tuleb midagi teha, on plaani ellu viia ka oluliselt lihtsam. See on huvitav õppimise protsess, kus tekib oskus kuulata oma keha ja kogeda organismi jaoks sõbralikematest valikutest tulenevat kasu. Suurem elurõõm ja üldine teotahe on ju igaühe südamesoov!”

4. Harjumuste püsiv muutmine on vajalik

Soovkaalu saavutamisse ei saa suhtuda aga lõpliku sihtpunktina. “Pikaajaliste muudatuste tegemine toitumise ja kehalise aktiivsuse harjumustes on ainus viis, et tulemus ka püsiks. Kui naaseda eelnenud menüü juurde, siis see, mis varasemalt kaalunumbrit tõstis, teeb seda ka edaspidi,” kinnitab peakonsultant tasakaalustatud toitumise ja aktiivse eluviisi vajalikkust.

“Dr Simeonsi dieedi meeskonnas peame väga oluliseks klientidele vajalike teadmiste jagamist, et ka tavaelus teadlikke valikuid teha. Igapäevaselt peaks inimene toidulaualt saama vajalikud vitamiinid, mineraal- ja kiudained. Menüüs tuleb lähtuda sellest, et oleks esindatud täisteratooted, köögiviljad, puuviljad, piimatooted, toidugrupp kala-linnuliha-muna-liha ja toidugrupp seemned-rasvad-pähklid-õliviljad. Suhkrurohked ja soolased näksid, magusjoogid ja alkohol võiks olla harv nähtus.”

Tervislikuma lõuna- ja õhtusöögi komplekteerimiseks soovitab konsultant taldrikureeglit. “Kuumtöödeldud köögiviljad või salatid peaksid moodustama taldrikust pool, põhitoit kala või liha veerandi ning veerandi ka lisand, näiteks riis, tatar või kartul. Hea ja lihtne nipp, mis aitab menüü muuta mitmekesisemaks.”

2021. aastal viis 40-aastase kogemusega arst-dietoloog Natalia Trofimova läbi põhjaliku terviseuuringu, milles analüüsiti Dr Simeonsi dieedi kaalulangetajate tervisenäitajaid dieedi läbimise jooksul Synlabi laboratoorse uuringu, ultraheliuuringu, kehakoostise analüsaatori ja EEK2 emotsionaalse seisundi hinnangu abil. “Ülevaade on kodulehel täies mahus kättesaadav ja väga kasulik materjal tervisespetsialistidele hindamaks, kas programmi läbimine patsiendile sobib,” suunab Kängsep kaalulangetuse planeerijaid ka terviseuuringut arstile tutvustama.

“Dr Simeonsi dieedi puhul saame küll öelda, et esineb väga vähe vastunäidustusi, ent sõltuvalt inimese tervislikust seisundist võib tekkida vajadus programmi personaliseerida. Seda aitab teha igal kaalulangetajal isiklik dieedikonsultant.” Ei ole ühtegi meetodit, mis sobiks kõigile 100%, seega eeltöö tegemisel ja alternatiivide kaalumisel on oma osa protsessis.

Mis on Dr Simeonsi dieet?

• Dr Simeonsi dieet on kiire, lihtne ja ohutu kaalulangetuse meetod, mis on mõeldud eelkõige ülekaalulistele ja rasvunud inimestele lisakilode kaotamiseks varurasvade arvelt. Kaalu langetamise numbreid ei julge panna, see pigem tundlik koht Facebooki reklaamidel ja ei riskiks sellega)

• Igale inimesele on dieedi ajal määratud isiklik dieedikonsultant, kes aitab kaalulangetuse teekonda kohandada personaalseid iseärasusi arvesse võttes. Vajadusel on kliendile terviseküsimustes toeks 40-aastase kogemusega arst-dietoloog dr Natalia Trofimova.

• Dr Simeonsi dieedi ajal on päevane toidukogus 1-1,5kg ehk täiskõhutunne on tagatud ja tänu vajalikele toitainetele ei esine reeglistikku järgides näljatunnet. Kaalulangetuse etapis saab keha taldrikult sööduna ja lisaks oma varurasvadest kombineerituna päevas 1500-4500kcal sõltuvalt algkaalust.

• Lubatud toiduainete valik on piiratud, ent selles leidub suurel hulgal köögivilju, erinevaid valguallikaid, näkileibu ning puuvilju ja marju. Dieedi läbimine ei nõua täiendavat füüsilist koormust ning kaalunumbri hoidmiseks annab parimad eeldused kaalulangetuse järgne stabiliseerimise etapp. Tasakaalustatud toitumise põhimõtete omaks võtmine on kindlasti pikas perspektiivis oluline, seetõttu saab iga kaalulangetaja ka vajalikud teadmised peale dieeti oma tavaellu kaasa.

Rahulolugarantii! Dr Simeonsi dieedi läbimisel on edu aluseks reeglitekohane tegutsemine. Kui leiad 14 päeva jooksul, et meetod personaalselt ei sobi, saad 100% raha tagasi.

Tutvu lähemalt ja küsi lisa www.simeonsidieet.ee!

Tutvu ka terviseuuringuga “Dr Simeonsi dieedi mõju kehakaalu langusele, ainevahetusele ja emotsionaalsele seisundile” www.simeonsidieet.ee/terviseuuring

Loe lisaks
Saavuta tervislik kehakaal isikliku dieedikonsultandi toel
Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700