Autor: Lemmi Kann • 22. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas koolituste hinnad sellel aastal langevad veelgi?

Koolituse hinnad sõltuvalt koolituse iseloomust ja kvaliteedist -määravaks saab investeeringu tasuvus ja see saab hinnaotsuse langetamisel kõige määravamaks, prognoosivad koolitusfirmade juhid lähitulevikku.

Jaanus Kangur, OÜ Kangur Koolitus tegevjuht

Usun, et koolituste hinnad langevad. Küsimus pole niivõrd selles kui palju, vaid pigem, kes saab endale lubada, et ei lähe hinnasõjaga kaasa.

On ilmunud terve hulk väikeseid MTÜsid ja üksikisikuid, kes pakuvad koolitusi oluliselt madalama hinnaga kui suured ettevõtted, ning nüüd on küsimus, kui lojaalsed on kliendid koolituse pakkujale või on nad pigem truud enda rahakotile. Teiselt poolt oleneb, kui palju on kangekaelseid idealiste, kes julgevad jätta hinna langetamata.

Ilmselt eriti aasta esimesel poolel on tarbimishirm suurem ja tõenäosus hindu langetada koos sellega. Ilmselt jääb hinnalangus vahemikku 10-25 protsenti.

Urve Mets, ASi BCS Koolitus juhatuse esimees

Koolituse hinnad langesid möödunud aastal oluliselt, mõne koolituste puhul isegi 30-40 protsenti.

Selleks aastaks ma koolitushindadele lisalangust ei prognoosi. Pigem aasta teisel poolel koolituste hinnad tõusevad 10-15 protsenti Aastal 2010 koolituste kogumaht tervikuna ilmselt kasvab.

Senine hinnalangus on erinevate koolituste puhul olnud väga mitmesugune. Näiteks spetsialistidele suunatud valdkonna spetsiifiliste koolituste hinnad pole muutunud.

Kuna koolituste eelarved on kriitilise pilguga üle vaadatud, ollakse valmis investeerima vaid organisatsiooni jaoks olulistesse, efektiivsust tõstvatesse kvaliteetsetesse koolitustesse. Viimaste puhul pole maksumus nii kriitiline.

Ekke Lainsalu, OÜ Müügitreeningute Keskus juhatuse esimees

Koolitus on lai mõiste, aga kui keskenduda konkreetselt ärialasele täiendõppele, siis on hinnaliikumisi mõlemas suunas.

Oluline on üks asi - koolituse puhul saab määravaks investeeringu tasuvus ja see saab otsuse langetamisel kõige määravamaks.

Koolitus on üks instrumentidest tulemuste tõstmisel ja kui klient on veendunud, et konkreetse koolitaja sisend tema firmasse teenib end mitmekordselt tagasi, ollakse valmis maksma küsitud tasu.

Head asja väärtustatakse ja "turu määratud hinda" minu arvates ei ole, kuna ühe koolitaja koolitus ei ole võrreldav teise koolitaja tehtavaga.

Teoreetilise mulli aeg on möödas, nüüd oodatakse rangelt tulemusi. Näiteks müügikoolituse valikul võiks seda kirjeldada järgmine mõtteviis: "Kui ma veendun, et mu müügitiim suudab pärast seda müüa rohkem, olen nõus maksma küsitud summa!"

Need koolitajad, kelle kompetents toob reaalse tulemuste tõusu, ongi juba hindu tõstnud, ülejäänud kahjuks peavad oma hindu praegusest tasemest veelgi rohkem allapoole korrigeerima. Äridarvinism paneb hinnad paika ja "turuhinda" ei eksisteeri.

Virve Roosimägi, Addenda OÜ tegevjuht

Hinnad võivad kõrge kvaliteediga koolitustel pigem kerkida kuni 20 protsenti. Kuigi majandusseis on ebasoodne, kohandavad jätkusuutlikud koolitusfirmad oma programme vastavalt turusituatsioonile, pakkudes spetsiifilisemaid koolitusi, mille vastu on kasvav huvi.

Hinnalangust võivad praegu endale lubada vaid eraisikutest koolitajad või mikrofirmad, kelle majanduskulud on väiksemad. Samas ei pruugi nad koolituste puhul tagada piisavat järjepidevust ja kvaliteeti.

Suuremad koolitusfirmad, kelle koolitused on sisulisemad, spetsiifilisemad ning baseeruvad pidevalt arenevatel programmidel, hinnalangust endale lubada ei saa.

Heili-Riina Sõmer, Inscape Koolitus OÜ tegevdirektor

Arvan, et koolitushinnad enam langeda ei saa. Varem olid turul selgelt odavamad koolitusfirmad, kes konkureerisid hinnaga, ja kallimad firmad, kelle turusuunitlus oli toode või kvaliteetne kliendisuhe.

Praegu on turg segamini ning suuri hinnasoodustusi teevad peaaegu kõik koolitusfirmad. Kohtab ka täiesti ootamatuid hindu.

Sellises hinnasõjas püütakse teenust pakkuda minimaalsete vahenditega ja arendusruumi jääb koolitusfirmadele vähe. Selleks, et hinnad saaksid taas koolitusturul tõusta, peaks pakkuma aga uut kvaliteeti.

Kõik sõltub ikkagi sellest, mida pakutakse. Usun, et suures osas koolitushinnad stabiliseeruvad, kuid mõnel juhul võivad hakata hinnad ka tõusma.

Eliitkaup läheb kallima hinnaga. Tekivad turu võimalustele sobivamad tooted - koolitusturg muutub ja on juba muutunud pigem lahenduskeskseks.

Hinnatõus võiks olla koolitusturul tervikuna sel aastal maksimaalselt ehk 10 protsenti.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700