Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 27. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas tulla toime korratu ülemusega

Olete rõõmus uue töökoha üle, palk on hea, kontor mugav ning töökaaslased toredad. Ent kui alustate tööd, selgub, et teie uus boss on organiseerimises üsna kaootiline.

Juht ei oska täpselt sõnastada teie tööülesandeid, ta ei ei leia üles edasisaatmist vajavaid pabereid, ta pole tutvustanud teid kolleegidele ega tutvustanud igapäevast töörutiini. Adminsecret.monster.com vahendas nõuandeid, kuidas taolises olukorras hakkama saada.

Ara püüa kohe radikaalseid muudatusi teha

"Enamik kehva organiseeritusega juhtidest on oma probleemidest teadlikud,“ sõnas Santa Barbara juhtimiskonsultant Clay Nelson.

"Ära püüa olukorda kohe radikaalselt muuta või kogu tegevust hakata ise koordineerima. Sa pead välja uurima, kuidas tagada tööprotsessi kulgemine ning väga tasapisi võib hakata samm-sammu haaval rutiine muutma. Ent ole alati kindel, et sul on muudatuste tegemiseks olemas ka ülemuse heakskiit," rõhutas Nelson.

Organisatsioonikonsultant Liz Bywater soovitab enne püüet juhti organiseeritumaks muuta uurida veidi tausta, rääkida ülejäänud kollektiiviga ning võimalusel ka oma endise eelkäijaga, et saada võimalikult palju infot.

Aita juhil korda luua

"Reageeri ülemuse appikarjetele kui ta otsib paaniliselt pabereid,“ soovitab Laura Leist, raamatu „Kaota kaos“ kaasautor. Leist soovitab lisaks pakkuda ennast appi paberite korrastamiseks, mis annab ühtlasi võimlause küsida võimalikult palju küsimusi, loomaks hõlpsasti kasutatav dokumentide ning paberite süsteem.

Otsi mõttekaaslasi

Louisiana ülikooli sotsioloogiaprofessor Jeanne Hurlbert soovitab kaasata korra loomisesse kogu kollektiiv. "Uued töötajad peavad niikuinii kolleegidega tuttavaks saama, keeruline ülemus teeb selle veel olulisemaks. Ent ärge alustage töösuhet negatiivse hoiakuga ülemuse suhtes, lootuses leida mõttekaaslasi. Antipaatia juhi suhtes on ohtlik," ütleb Hurlber.

Ole eeskujuks

Parim kaitse on eeskuju, ütleb Bill Bliesath, soovitades assistendil endal olla nii organiseeritud kui võimalik. "Hajevil inimesed kaotavad kergesti fookuse kui pole selgeid küsimusi või punkte, millele keskenduda, seega tuleks jääda vestluse raames kindlaks antud teemale ning jutu kulgemisel teistele radadele, tuleks see juhatada viisakalt naeratades õigetele teemadele tagasi,“ soovitab Bliesath.

Nelson rõhutab, et juht poleks juht, kui ta ei teeks oma tööd hästi, seega pole sekretäri ülesandeks kahelda, kuidas taoliselt käitudes on olnud võimalik edu saavutada, vaid muuta juhi töö võimalikult mugavaks.

  

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700