Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 28. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas tulla toime raske bossiga

Tihti enesevalitust kaotav ülemus pole teiselt planeedilt, isegi kui mõnikord tundub see nii olema, kirjutab conflict911.com, jagades nõaundeid, mil moel on konfliktseid olukordi raske ülemusega kõige mõistlikum lahendada.  

1. Mõtle välja varuplaan.

Suur osa töötajaid kardab ülemusega tülli minna, sest kardetakse kaotada oma tööd. Kui sul pole varuplaani võimaliku uue töökoha näol, oled andnud kuritahtlikule ülemusele veelgi suurema mõjuvõimu enda üle, kuna ta teab, et sul pole kuhugi mujale minna. Seega kindlusta oma tagalat ja mõtle valmis varuplaan juhuks kui oled sunnitud töölt lahkuma.

 2.  Ära reageeri halvasti ütlemisele või karmile kriitikale emotsionaalselt.

Süüdistustele emotsionaalselt reageerimine muudab sind lihtsaks sihtmärgiks. Kui sinu ülemus on kontrollifriik, on parim viis jääda rahulikuks ning nõustuda, et tal on küsimuses õigus ning vabandada.  Nii võtad ära edasise võimaluse ennast rünnata.

3. Diskuteeri, mitte ära kinnita.

Kui boss kritiseerib su tööd, tähendab see, et tal on mingi oma nägemus, kuidas sa peaksid tööd tegema. Küsi tema arvamust, kuidas saaksid oma tööd paremini teha.

4. Juhi olukorda. 

Kui tegu on uue juhiga, ära jää ootama tema kriitikat, vaid enneta võimalust arusaamatuste tekkimiseks, küsides enne ülesande täitmise juurde asumist, kuidas ülemus eelistaks, et sa seda teed.

 5. Ära loooda juhti muuta.

Tea, et sa ei saa juhti muuta. Keeruline isiksus on üks tema loomuse osast ja sul pole võimalik muuta seda, milline ta on. Muuta saad vaid enda suhtumist sellesse. Ära mõtle kunagi juhist kui jobust, vaid lihtsalt kui oma ülemusest, ilma halvustavate mõteteta on lihtsam vältida juhi peale vihane olemist.

6. Käitu professionaalina.

Ülemus ei pea olema su sõber, ta ei pea sulle inimesena meeldima, ent sa ei tohi unustada olemast professionaalne töötaja, st täida oma tööülesandeid kohusetundlikult, nii nagu sa ootad, et ka ülemus suhtuks sinusse kui professionaali.

7. Hinda oma töö tulemuslikkust.

 Enne kui süüdistada ülemust põhjuseta ründamises, hinda oma tulemuslikkust ning küsi endalt, kas sa teed ikka kõike õigesti.  Küsi oma tööle hinnangut ka teistelt kaastöötajatelt.

8. Otsi toetajaid.

Sageli on lihtne rünnata ühte töötajat, palju raskem aga kogu meeskonda. Ülemus võib vallandada ühe töötaja, ent jääb rumalasse olukorda, kui ähvardab kõik inimesed lahti lasta. Töötajate liit on pahatahtliku tööandja vastu parim abinõu.

9.  Ärge mine oma probleemidega otse juhatusse.

See on viimane abinõu. Kaevates ülemuse peale, see vaid suurendab konflikti.  Lisaks võib see kolleegides tekitada arusaama sinust kui ebausaldusväärsest inimesest. Proovi probleeme lahendada oma otsese juhiga suheldes,  nõukokku minek ja oma tööandja peale kaebamine jäägu alles viimaseks abinõuks.

.10. Kiida head käitumist.

Kiitus meeldib kõigile. Kui kriitika tekitab pahameelt, siis kompliment ja tänu meeldiva käitumise eest teeb igaühe tuju heaks. Kiida ja täna juhti meeldiva käitumise eest.

 11. Dokumenteeri kõik.

Sinu dokumenteeritud tegevused ja saavutused on parimaks kaitseks ootamatu juhi süüdistuse või kaebuse korral.

 12. Ära võta tööd koju kaasa.

Kui sul on kombeks võtta tööprobleemid koju kaasa, suurendab see sinu stressi veelgi. Hoia töö ja eraelu lahus nii hästi kui suudad ja võimalik.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700