Autor: Sekretär.ee • 18. veebruar 2021

Viis detaili, mille analüüsimine muudab sinu kaugtöö tegemise efektiivsemaks

Kaugtöö tegemine paneb meid tihti kõvasti proovile. Samas tekitab see tegevuse ära jätmisega meile hoopiski aega juurde. Milliseid aspekte võiksid kaugtöö tegemise puhul analüüsida, et võidaksid kodukontoris töötamisest rohkem kui seni?

Autor: Pexels

Kuidas kasutad seda aega päevast, mida muidu kulutasid tööle ja koju sõitmisele?

Paljudel inimestel tekib kodus töötamisel märkimisväärne ajavõit, kui ära jääb tööle ja koju sõitmine. Seda aega on võimalik kasutada nii, et see toetab heaolu:

- lubada endale pikemat und ja paremini välja puhata;

- häälestada ennast rahulikult algavale tööpäevale;

- kasutada seda aega vajalike koduste toimetuste tegemiseks, et nädalavahetusel oleks rohkem aega puhata;

- veeta perega koos rohkem aega hommiku- või õhtusöögilauas;

- teha jalutuskäik või jooksuring värskes õhus.

Kui aga teed sellevõrra pidevalt pikemaid tööpäevi või kulutad aega nii, et see ei aita sind energiat taastada, siis toob ajavõit kasu asemel kahju.

Kas võtad aega täisväärtuslikuks lõunasöögiks?

Tööl olles võis olla mugav käia kohvikutes jm lõunat söömas. Kodus on sageli lihtne piirduda võileiva või näksimisega. Hea tervise huvides on oluline säilitada tervisliku lõunasöögi harjumus ka kaugtöös. Vajadusel saab toidu eelmisel õhtul ette valmistada.

Kas pead pause, kus pea saab töömõtetest hetkeks puhata?

Pauside pidamine läheb sageli meelest nii kontoris kui ka kodus. Oluline on ennast distsiplineerida ning võtta 5-10 minutilisi pause ka tööpäeva jooksul. Vastasel juhul võib väsimus õhtuks minna nii suureks, et ei jõua järgmiseks tööpäevaks taastuda. Piisav puhkus on ka läbipõlemise ennetamiseks oluline.

Kuidas siirdud töölt vabale ajale?

Üks suurimaid probleeme kodus töötamisel on piiride hägustumine töö ja vaba aja vahel. Istud juba õhtul teleka ees ja vastad veel telefonist töömeilile. Loo endale rutiin või rituaal tööpäeva lõpetamiseks. Tee järgmise päeva plaan või käesoleva päeva kokkuvõte, sulge kõik rakendused või pane kasvõi mõttes punkt tööpäevale. Piiride kadumine töö ja vaba aja vahel võib esmapilgul tunduda tühise probleemina, aga pika aja jooksul on see suureks riskiteguriks läbipõlemisele.

On sul piisavalt kontakte töökaaslastega? Kas saad vajadusel tuge ka kaugtöös?

Head ja toetavad suhted töökaaslastega on tööheaolu üks olulisemaid tegureid. Kui tunned, et vajaksid tihedamat suhtlust või tuge oma töös, siis ütle seda ka julgelt välja. Leidke tiimiga endale sobiv viis suhtluseks nii tööasjadest kui ka niisama lobisemiseks. Näiteks virtuaalsed kohvipausid või 15 minutiline "Kuidas läheb?"-vestlus enne tööasjade arutamist.

Allikas: tööheaolu.ee

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700