Autor: Sekretär.ee • 4. november 2021

TOP tööandjad 2021: töötajate turvatunne on olulisem kui kunagi varem

TOP tööandja konkurss on selleks aastaks läbi ning esikohad välja jagatud. Külastades Eesti parimaid tööandjaid võib öelda, et nad on TOP tööandjad põhjusega: töökeskkond, strateegiline juhtimine, hea mikrokliima ja suhtumine töötajatesse on vaid mõned märksõnad, mis TOP tööandjaid iseloomustavad.

Autor: Unsplash

CV-Online Estonia/CV.ee piilus Eesti parimate tööandjate telgitagustesse, et välja uurida, kuidas neil kriisiaastal läks ning kuidas on saavutatud atraktiivne tööandja kuvand.

Mis on olnud 2020 aasta tegevused, mida olete oma meeskonnas ette võtnud, et olla nii kandidaatide kui olemasolevate töötajate silmis atraktiivne tööandja?

LHV personalijuht Liisa Põldma: “Meie peamine prioriteet on olla omaenda inimestele parimaks tööandjaks ja panna neid tundma, et neist päriselt hoolitakse. Lõppenud aastal vajasid inimesed seda rohkem kui kunagi varem ja seetõttu oli meie jaoks töötajate rahulolu ja vaimne tervis väga tähtsal kohal. Uuendasime vastavalt ka rahulolu-uuringut ning tegelesime tiimide heaoluga individuaalsemal tasandil.”

“Lisaks toetasime oma inimesi töö- ja eraelu tasakaalu leidmisel ning sellest tulenevalt on ka vaimse tervise teemad olulise tähelepanu all olnud. Ja et meile omasel kambavaimul mitte jahtuda lasta, korraldasime vastavalt võimalustele nii pisemaid üritusi kui ka suuremaid veebipidusid.”

ABB personalijuht Tuuliki Poom: “Kandidaatide jaoks atraktiivsuse tõstmiseks oleme senisest enam jaganud meie töötajate kogemuslugusid ning tutvustanud ABB tegemisi. Suures rahvusvahelises ettevõttes on meil võimalik töötajatele luua mitmekesiseid arengu- ja karjäärivõimalusi, kuid ka stabiilsust ning turvatunnet. ABB on enam kui töökoht, kuna panustame teadlikult parema töötajakogemuse pakkumisele terve ABB teekonna vältel. Nii saame õnnelikumad töötajad ning rahulolevamad kliendid.”

Kui palju tööd teete selleks, et olla Top Tööandjad? Kuidas see igapäevastes protsessides väljendub?

Telia personaliüksuse direktor Ingrid Viinapuu: “Usume, et tööandja maine kujuneb pigem töötaja töökogemuse kui tööandja kampaaniate tulemusena. Julgen öelda, et töötaja kogemus on läbi põimunud suuremast osast meie protsessidest ning töötame sellega igapäevaselt.

“Kindlasti on tööandjana õnnestumise eelduseks, et inimesed tunnevad ennast hoituna ja arendatuna – neil peab olema huvitav, neil peab olema võimalusi. Aga lisaks sellele on äärmiselt oluline, et inimestel oleks selgus sihis, ootustes ja üha rohkem ka ettevõtte laiemas panuses ühiskonnas, püüame tööandjana nendes teemades inimesi kaasata ja kõnetada.”

Lux Expressi töösuhete spetsialist Natalja Afansjeva: “Eelmisel aastal saime 4. koha transpordi- ja logistika sektoris ja naljaga pooleks võtsime eesmärgiks järgmisel aastal jõuda TOP 3-e. Aga see kõik oli enne koroonakriisi algust… Märtsis 2020 muutus kõik ja ausalt öeldes ei olnudki sellest ajast saati ühtki vaba hetke, et mõelda tiitlite jms tunnustuste peale. Läbisime väga raske tee ettevõtte jätkusuutlikkuse tagamiseks, tegime kõikides valdkondades ümberkorraldusi, pidime paraku loobuma ka paljudest oma headest inimestest. Kõik selleks, et ettevõte ellu jääks.”

“Aga kogu selle keerulise perioodi jooksul ei ole me hetkekski unustanud oma töötajaid. Vaatamata ülikeerulisele olukorrale, oleme üritanud oma töötajaid hoida, hoolida ja märgata, kui keegi vajab tähelepanu.”

Kas olete märganud viimase kuue jooksul muutusi kandidaatide käitumises ja kohandanud sellele vastavalt ka oma tegevusi?

LHV personalijuht Liisa Põldma: “Tööturul on olukord muutunud ja tööpakkumiste hulk on vähenenud, mistõttu kandideerib ühele töökohale varasemast rohkem kandidaate. Kuna tööd on kohati raskem leida, oleme märganud, et kandidaadid on oma ootustes ja nõudmistes leebemaks muutunud. Pisemate hüvede asemel huvitab kandidaate rohkem ettevõtte stabiilsus ja turvatunne, samuti tervisega seotud soodustused.”

COOPi personalidirektor Kerstin Jaani: “Oleme märganud, et meie brändi jõud tasub end rohkem ära kui kunagi varem – inimesed on hakanud veelgi rohkem hindama Coopi kui kindlat tööandjat, kus on hea töötada ja pakutakse meeldivat emotsiooni nii töötajatele kui ka klientidele. Rõõmustav on see, et kaubanduses töötamise maine on oluliselt kasvanud ning kandideerivad ka noored inimesed või keskealised, kes tulevad kätt proovima nende jaoks täiesti uues valdkonnas. Tuntakse huvi töötamise võimaluste kohta ka siis, kui konkurssi üleval ei ole.”

“Üks suur ootus on kandidaatidel alati piisavalt atraktiivne palganumber – õnneks oleme suutnud ka palganumbreid veidihaaval tõsta ning olla oma valdkonnas keskmisest paremad palga maksjad. Kuna maapiirkondades on jätkuvalt murekohaks ühistranspordiliiklus, siis oleme teatud juhtudel teinud ka töökorralduses muudatusi ja püüdnud leida võimalusi, et tublidele inimestele siiski võimalust pakkuda.”

Mida tähendab teie jaoks olla TOP tööandja?

My Fitnessi Baltikumi juht Erkki Torn: “Oluline on, et tööandja ja töövõtja vahel tekiks hea klapp väärtuste ja kultuuri osas. Me pakume oma eksistentsiga klientidele tegelikult ju tervist. Ja väga paljude inimeste jaoks on hea tervis ning selle eest seismine prioriteet number üks. Täna me näeme, et need töötajad, kes meie juurde tee leiavad, omavad sisemist missioonitunnet ning erilist tahet tervise ja tervisliku elustiili valdkonnaga tegeleda.”

SEB personalijuht Margit Pugal: “Me hoolime väga töötajate ambitsioonidest ja arenguvõimalustest. Meil on hästi toimiv sisemine ülikool online õpikeskkonna näol, kus on tuhandeid koolituskursusi, mis aitavad töötajatel edasi areneda. Lisaks sellele otsime me ka töötajatele teadlikult uusi ja nende potentsiaali veelgi paremini rakendada võimaldavaid väljakutseid ja tööülesandeid. Me usume, et töö ise on kõige parem arengumootor. Kui inimesel endal on suur soov ühes või teises projektis kaasa lüüa, siis me igati toetame sedalaadi initsiatiivikust.”

Tutvu TOP tööandjate vabade töökohtadega CV.ee veebis. Kõik 2020 aasta Top Tööandjad leiad SIIT.

Allikas: tööelublogi

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700