Autor: Tööelu.ee • 31. oktoober 2023

Kas töötajal on õigus näha endaga juhtunud tööõnnetuse raportit?

Töötaja läheb pärast tööõnnetuse juhtumist kodusele ravile ega ole kursis, mis tema juhtumiga seoses ette võeti. Kuidas endaga seotud info siiski üles leida ja sellega tutvuda? Ja kuidas anda tõest infot, kui selgub, et tööinspektsioonile on esitatud valeandmed või pole seda üldse informeeritud?
Laost midagi tooma läinud töötaja kukkumine klassifitseerub kindlasti tööõnnetuseks. Foto: Pexels.

Lugeja küsib: minuga juhtus kuu aega tagasi tööõnnetus. Läksin tsehhist lattu uusi kindaid tooma, kukkusin ja olin selle tõttu kaks nädalat töövõimetuslehel. Pärast õnnetuse juhtumist ütles tööandja, et ta ei taha seda tööõnnetusena registreerida. Arstile ütlesin, et õnnetus juhtus töö juures, ja arst pani nii ka haiguslehele kirja. Tööandjalt ma rohkem infot saanud ei ole. Kuidas ma saaksin teada, kas minu kukkumine ikka läks tööõnnetusena kirja?

Vastab Tööelu infosüsteemi projektijuht Mihhail Solovjov

Tööandja peab uurima kõiki juhtunud õnnetusi ja selgitama uurimise käigus muuhulgas väljas, kas tegemist oli tööõnnetusega või mitte. Kui õnnetus juhtub siis, kui töötaja läheb tooma endale tööks vajalikke asju, näiteks uusi töökindaid, on tegemist tööõnnetusega.

Kui töötaja on tööõnnetuse tõttu töövõimetuslehel, siis peab tööandja koostama uurimise tulemuste kohta tööõnnetuse raporti tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonnas hiljemalt 13 tööpäeva pärast õnnetuse juhtumist. Tööandjal on kohustus saata raport ka kannatanule või tema huvide kaitsjale.

Kui tööandja ei ole raportit saatnud, siis on võimalus seda ka ise vaadata. Töötaja võib alati registreeritud tööõnnetuse detailidega tutvuda, logides sisse eraisikuna tööinspektsiooni iseteenindusse (iseteenindus.ti.ee).

Valides menüüst „Õnnetused ja haigestumised“ ja „Tööõnnetused“ on võimalik näha järgmiseid andmeid:

- tööõnnetuse üldandmed (staatus, liik, tööinspektor, uurimine, töötaja ja tööandja andmed);

- toimumise asjaolud (aeg, koht, asjaolud, vigastuse kirjeldus);

- tööandja uurimine ehk varem mainitud tööõnnetuse raport, mille koostab tööandja;

- tööõnnetusega seotud dokumendid (Tööinspektsioonile esitatud ja TI poolt koostatud);

- töövõimetuslehed, mis on seotud käesoleva tööõnnetusega.

Kui osa andmeid on puudulikud, täitmata või hoopis valed, siis on võimalik vestlusakna abil võtta ühendust tööõnnetuse eest vastutava inspektoriga.

Kokkuvõtvalt saab öelda, et tööandjal on kohustus töötajale tööõnnetuse raport väljastada. Kui aga tööandja seda teinud ei ole, on töötajal võimalik andmeid ka ise tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonnast vaadata.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700