Autor: Anti Saluneem, reklaamkingituste agentuuri Logotrade juht • 4. veebruar 2021

12 levinud eksiarvamust reklaamtoodete kohta

Reklaamtooted - ärikingitused - firmameened
Väga kerge on uskuda müüte ja üldlevinud käibetõdesid, kuid tihti juhtub, et lähemal uurimisel osutuvad need ekslikeks.

Sama kehtib ka reklaamkingituste valdkonnas. Tänapäeva maailmas, mis baseerub konkurentsil pääsevad tihedast sõelast läbi vaid kõige innovaatilisemad ja avatud mõtlemisega ettevõtted, kes turu laiendamiseks ja usalduse tõstmiseks oma brändi, toote või teenuse vastu kasutavad ka reklaamtooteid.

Siiski on just reklaamkingituste kohta levinud palju eelarvamusi, millest pahatihti lastakse end mõjutada. Tegelikult on reklaamtooted ja firmakingitused üks tõhusamaid tööriistu teie firma turundusportfellis, millega motiveerida nii oma töötajaid, tunnustada äripartnereid kui hoida alal pikaajalisi kliendisuhteid.

Millised on kõige levinumad müüdid reklaamkingituste kohta?

1. Reklaamtooted on inetud

Sageli arvatakse, et kõik reklaamtooted nagu näiteks firmatekstiil – fliisid, t-särgid, pleedid, mütsid – on ebakvaliteetsed ja näevad halvad välja. Kuid tegelikult võivad need olla vägagi trendikad ning kvaliteetsed. Tuleb lihtsalt hoolikalt läbi mõelda ja valida heast materjalist usaldusväärsete kaubamärkide tooted. See tasub end mitmekordselt ära tänulike töötajate ja lojaalsete klientide näol.

2. Reklaamkingitused ei leia kunagi kasutust

On laialt levinud arvamus, et kingituseks saadud logoga meene jääb kindlasti riiulinurka seisma. Kui firmakingituseks valida praktiline toode, mida inimesed tõepoolest vajavad, mis on põnev ja trendikas, siis võib kindel olla, et kingitust kasutatakse kaua ja kinkijat ei unustata. Firma logoga asjalik kingitus motiveerib nii oma töötajaid kui ka kliente, pannes neid tundma end väärtustatuna.

3. Reklaamtooteid ei sobi alati ja iga sündmuse puhul kinkida

On tõsi, et mõnede sündmuste puhul reklaamtooteid jagada ei ole paslik. Kuid enamasti on need siiski väga asjakohased. Hea kvaliteediga ja stiilsed kingitused tagavad, et kingisaaja mäletab teie ettevõtet. Kingituste tegemine on iseenesest juba positiivne tegevus ja parim viis väärtustada kolleege ja koostööpartnereid, see näitab ka, et firmale läheb korda tema kuvand.

4. Kvaliteetsed reklaamkingitused on liiga kallid

Väga sageli arvatakse, et reklaamtooted maksavad palju. Tegelikult leidub neid igas hinnaklassis, kuid alati ei ole kõige odavam toode kõige kvaliteetsem. Kui firmakingitus aitab teil luua oma ettevõttest positiivse kuvandi, mis omakorda aitab sõlmida pikaajalisi kliendisuhteid või hoida oma töötajaid, siis seda kasu ei maksa alahinnata. Ettevõtte tuntuse kasv ja brändi nähtavuse suurendamine ei saa kunagi olla liiga kallis.

5. Firmakingitused ei ole nii tõhusad kui teised turundustegevused

Tegelikkuses võivad reklaamkingitused olla teistest meediumidest tõhusamadki. Pahatihti juhtub, et mõnd bännerit nähes ei tunta reklaamivat ettevõtet ära, kuid inimesed mäletavad alati firmat, kes kinkis neile toreda asja. Olgu selleks siis vastupidav seljakott, logoga kohvikruus, vihmavari või Bluetooth laadija. Reklaambänner vilgub silme ees vaid hetkeks, kuid konkreetne toode, eriti kui see on kena ja praktiline ei lase kinkijat unustada. Efektiivne on reklaamtoode, mis on kvaliteetne ja mida kingisaaja vajab.

Logoga reklaamtooted

6. Reklaamkingitusi ei saa kasutada igas valdkonnas

Väga levinud arvamus on, et kõigile firmadele ei sobi reklaamtoodete jagamine. Tegelikult on probleem hoopis selles, kuidas leida reklaamkingituste alal koostööpartner, kes on oma ala ekspert. Kuna reklaamkingituste valik on nii lai, siis professionaalne reklaamkingiekspert aitab teil leida konkreetselt teie firmale kõige sobivamad reklaamkingitused ja seda parima võimaliku hinnaga.

7. Kunagi ei tea, kas kingikampaania üldse toimib

Reklaamkingituste kampaania tõhususe hindamiseks on olemas kindlad mõõdikud. Kui olete võtnud plaani suurendada oma ettevõtte tuntust reklaamtoodetega siis tuleb eelnevalt välja töötada strateegia. Näiteks sooduskoodide või kinkekaartide jagamisel sotsiaalmeedia kaudu aitab tagasiside teil päris täpselt kampaania edukust mõõta.

8. Reklaamkingitusi pole mõistlik teha majanduskriisi ajal

See on üks sagedamini esinevaid eksiarvamusi, et reklaamkingitusi ei maksa teha majanduslanguse perioodil. Tegelikult on ärikingituste abil oma turundustegevuse elavdamine raskematel aegadel märksa odavam ja oluliselt rohkem tulutoov lahendus kui näiteks reklaami avaldamine meedias.

9. Mida odavam reklaamtoode, seda parem

Tihti eelistatakse reklaamkingitustena kõige madalama hinnaga tooteid, aga odava kila-kola kasutamisel reeglina pikaajalist tulemust ei ole. Ebakvaliteetsed ja kasutud asjad leiavad tavaliselt üsna kiiresti oma koha prügikastis. Kingituseks saadud väärtuslik ja vajalik logoga meene hoitakse kindlasti alles ja kasutatakse usinasti, meenutades kinkijat tänuga.

Reklaamtooted - ärimeened

10. Reklaamkingituste agentuurid ei erine mittemillegi poolest

See ei ole tõsi. Reklaamkingitustega tegelevad ettevõtted erinevad juba sellegi poolest, missuguseid tooted nad pakuvad. Reklaamtooted erinevad nii kvaliteedilt, päritolult kui profiililt. Mõned firmad tegelevad eelkõige loodussäästlike toodete ja igasugustest ökomaterjalidest valmistatud kingituste vahendamisega, teised tarnivad ennekõike elektroonikatooteid, kolmandad keskenduvad firmatekstiilile. Leidub ettevõtteid, kes panustavad kodumaistele meistritele ja kasutavad kingivaliku kombineerimisel loovamaid lahendusi.

Erineb ka see, kas agentuur on tegutsenud juba pikka aega või alles äsja alustanud. Kogemused on need mis maksavad!

11. Reklaamtooted purunevad kergesti ja ei kesta kaua

Et oma firmat edukalt turundada, soovitame kindlasti eelistada vastupidavaid materjale ja usaldusväärseid tootjaid ning pigem panustada kvaliteeti kui kvantiteeti ja mõelda pikemalt ette.

Leidub terve rida tooteid, mis peavad ajaproovile vastu – roostevabast terasest termosed ja joogipudelid, ehtsast nahast kotid või lõikekindlast kangast reisikotid, nutikellad, raamatud, kvaliteetsed logoga spordirõivad jne.

12. Reklaamkingitused ei ole efektiivsed ja neist ei ole mingit kasu

Arvamusel, et firmakingituste ja logoga meenete kasutamine ei suurenda brändi nähtavust ega tõsta ettevõtte tuntust ei ole tõsiseltvõetavat alust. Pidades oma töötajaid meeles väärikate kingitustega ning jagades klientidele kvaliteetseid praktilisi reklaamtooteid, parandab see kindlasti vastastikust usaldust ja seob inimesed tugevamalt teie ettevõttega. On palju suurem tõenäosus, et kliendid jätkavad koostööd, ostes teie tooteid või kasutades teenuseid ja pikeneb ning paraneb ka töösuhe.

Kingi ja sulle kingitakse – see on lihtne aga toimiv tõde!

Tore, kui leidsite sellest artiklist uusi mõtteid ja saite julgustust, kasutamaks oma turundustegevuses edaspidi rohkem ja paremini läbimõeldult ka reklaamtooteid.

Veel põnevaid mõtteid ja häid ideid leiate järgmistest lugudest:

Kuidas mina valin reklaamtooteid?

8 parimat toodet klientidega sideme loomiseks

Kuidas ärikingitustega oma ettevõtet püsivalt pildil hoida?

Kingituste kuldvõtmeke kuulub sellele, kes varakult planeerib

Kuidas firmakingitustega maailma päästa?

Firmakingituste olulisus turunduses on kasvanud

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700