Konverentsikülastajaid võõrustasid tarkvara- ja disainiettevõte Proekspert, lasteriiete tootja Lenne, loov- ja kommunikatsiooniettevõtete grupp Creative Union ja müügitarkvara arendaja Pipedrive.
Allolevalt külaskäigu muljed Creative Unionist.
Pärast kerget kehakinnitust keskkonnahariduskeskuses sõidutati kakskümmend uudishimulikku konverentsikülastajat nende endi valikul Navigatori ärimajja, et tutvust teha turunduskommunikatsiooniettevõttega Creative Union.
Juba hoone fuajees püüdis saabujate pilku ennenägematu liftiäpp, mida varem keegi näinud ei olnud, saati veel kasutanud. Õnneks astus samal hetkel liftis välja meie võõrustaja personalijuht Annika Räim, kes näitas, kuidas see imevidin töötab.
Moodsa ärihoone ja loova kontori põnev kontrast
Jõudnud liftiga neljandale korrusele, võttis kontorisse sisse astudes imestades ah ütlema küll. Ei oleks ühelt vormilt väärikalt ja rohkete peegel- ja klaaspindadega kaetud majalt osanud sellist sisemist kontrasti oodata. Aga põnev on, ja omamoodi ilus ka! Kõik on teistmoodi kui tavaliselt: isegi üleriided tuleb mannekeenile selga sättida, mitte riidepuule asetada.
Annika peab meile jalutusruumis väikse sissejuhatava loengu ja juhatab edasi nõupidamisruumi. Piki koridori edasi liikudes möödume avatud köögist, kus Annika järgi ei käida lihtsalt midagi kordamööda nosimas, vaid tehaksegi konkreetselt süüa. Näiteks 15 minutit tagasi võeti ahjust välja seapraad.
Huvitavalt ja tehnokraatlikult mõjuvad ka üksteise järel laest alla rippuvad koonusekujulised LED-lambid, mis meenutavad ümberpööratud jäätisetuutusid.
Tähelepanelik külaline märkas kindlasti veel ühte huvitavat sisekujunduse elementi: kõiki ruume eraldavad siseaknad, milleks on kasutatud ei midagi muud kui auto tagaklaase. See pidavat Annika sõnul olema maailmas unikaalne.
Mida Creative Union oma kogukonna heaks teeb?
Annika ütleb kohe alustuseks ära, et elu siin korrusel tõsiselt ei võeta, aga tööd küll. Creative Unioni puhul on tegemist katusebrändiga, kus toimetab seltsis sarnase mõttemaailma ja eesmärkidega 12 ettevõtet, kelle peale töötajaid kokku 90. Praeguseks katab CU kogu turunduskommunikatsiooni väärtusahela, pakkudes väga erinevaid teenuseid alates brändi loomisest lõpetades üritusturunduse lahenduste pakkumise ja vajalike kampaaniamaterjalide tootmiseni. Et muuta meie kohtumine tõeliselt huvitavaks, on Annika valmis pannud videomaterjalid firmas peetud üritustest. Kõikide ürituste puhul järgivad nad lihtsat reeglit: need peavad üheaegselt lahutama meelt ja avardama silmaringi. Annika jutustab õhinal loovreedetest, mis neil kord kuus toimuvad, ja märgib kohe, et need üritused ei ole mõeldud vaid firma töötajatele, vaid kõik nende kliendid on samuti üritustest osa võtma oodatud. Aga siis ei ole nad enam kliendid, vaid sõbrad.
Creative Union kasutab enda nähtavamaks tegemiseks oskuslikult ära ka sotsiaalmeedia võimalusi ja nii saab nende korraldatud üritusi Facebookis otseülekandega jälgida. Livestream’i armastavad nad kasutada mujalgi ning näib, et igasugune videole jäädvustamine on nende seas äärmiselt popp. Ka näiteks klientide tagasiside soovitavad nad ettevõtte veebisaidile jäädvustada hoopis videoformaadis. Ja nad tõesti armastavad üksteist filmida!
Töötajate eneseteostus on ettevõtte eneseteostus
Mõistagi ei puudu ka CU-s aasta parima töötaja tiitel, keda nemad nimetavad hellitavalt Kullatükiks. Kuna ettevõtteid on ühe korruse peale kokku 12, valib iga ettevõte oma parimad, kelle seast valitakse kogu grupi Kullatükk. Grupi Kullatükile on auhinnaks tükike päris kulda, millele graveeritakse tema nimi, tiitel ning selle võitmise aasta.
Lisaks valivad kõik Creative Unioni töötajad Aasta tegu, millele kandideerivad ettevõtmised, mis eelmisel aastal pälvisid tähelepanu, tõid kaasa suuri muutuseid ja rõõmustasid inimesi.
Igal aastal annab Creative Union välja 3000-eurose enesearenduse stipendiumi, mille viimane võitja põrutas näiteks Las Vegasesse, et osaleda seal üritusturunduse aastakonverentsil.
Uksi paugutada ei saa
Annika sooviks meid siiralt rohkem tundma õppida, aga kahjuks napib aega ja ta teeb ettepaneku meil kõigil teinekord tagasi tulla, et jõuaks ettevõtte ruume lähemalt uudistada. Ta juhatab meid enda „kabinetti“, mis on muidu täitsa korralik merevaatega ruum, kuid ühe väikse vimkaga – sellel „kabinetil“ puudub uks! Uksest loobus Annika meelega, sest tema meelest peaks saama personalijuhi poole pöörduda ilma uksele koputamiseta. Mida vähem barjääre ja kitsendusi on, seda vabam meeleolu.
Kuna ettevõtte uksed on avatud ka töötajate pereliikmete ja lemmikloomadele, ei ole jäätud nende peale mõtlemata. Näiteks lapsed saavad väikeses kinosaalis nii kaua filmi vaadata, kui nende vanemad tööd teevad. Ja see on nagu päris kinosaal, isegi pingid on Coca-Cola Plazast pärit!
Pärast põgusat ekskursiooni jätame Annikaga sõbralikult hüvasti ja lubame kindlasti tagasi tulla.
Oma muljeid konverentsist jagas Merit Pärnpuu.
Mahukat fotogaleriid juhiabide sügisesest konverentsipäevast näeb SIIT.