24. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

7 praktilist soovitust tulemuslikuks värbamiseks

Foto: Shutterstock
Sekretärid ja juhiabid täidavad ettevõttes tihti ka värbaja või personalijuhi rolli. CV-Online värbamisspetsialistid jagavad soovitusi, kuidas uute kolleegide värbamine õnnestuks tulemuslikumalt.

„Olen ise ka kunagi sekretärina alustanud ning julgen väita, et sekretärid ja juhiabid on ettevõttesse uute töötajate värbamisel tihti assisteerivas rollis,“ kinnitab Eesti suurima tööportaali CV-Online värbamisspetsialist Reili Purkas. „Nende ’hooleks jääb tavaliselt olemasoleva info ning tihti ka kinnitatud ametijuhendi põhjal kuulutuse koostamine ning juhtide poolt valitud kanalis avaldamise korraldamine.“ Reili Purkase kogemustele tuginedes on just sekretärid ja juhiabid ettevõtetes tihti need inimesed, kes personaliosakonna või -töötaja puudumisel koguvad kokku ka kandidaatide CV-d, sobivad kandidaadid välja selekteerivad ning juhtidele edastavad.

„Kuid enamasti on vestlused ning otsustamine siiski kas otsese juhi või juhatuse pädevuses, siis äraütlevate kirjade saatmine jäetakse enamasti samuti sekretäri või juhiabi hooleks,“ selgitab Purkas, kes igapäevaselt on värbamisküsimustes toeks kümnetele sekretäridele ja juhiabidele.

„Võimalik, et kui sekretäril või juhiabil on juba ka personalivaldkonna haridus, usaldatakse talle ka rohkem vastutust seoses värbamisega ja personali planeerimisega ning siis on tõenäoliselt võimalik mingi aja jooksul, olenevalt ettevõtet suurusest, kas personalispetsialisti või personalijuhi positsioonile tõusta,“ julgustab Purkas väljakutseid pigem vastu võtma ning vastavaid koolitusi juhtidelt küsima.

„Personalitöö sisaldab igas ettevõttes mitmete võtmeküsimuste lahendamist, sest see on otseses sõltuvuses ettevõtte edukuse ja äritulemustega,“ selgitab Purkas. „Värbamisspetsialistidena saame siinkohal olla muidugi abiks, et konkursid kulgeksid tulemuslikult ja õiges suunas – ei saagi eeldada, et sekretär jõuaks ise mõelda kõikidele vajalikele nüanssidele värbamise korraldamisel.“

CV-Online’i värbamisspetsialist Maris Martin jagab seitse kasulikku soovitust, mida järgides õnnestub uute kolleegide värbamine edukamalt.

Kaasa võimalusel uue töötaja juht ning tiimiliikmed värbamisprotsessi- , et vältida olukorda, kus Sinu tehtud valik ei pruugi sobida ning kogu protsess tuleb käivitada otsast peale. Pea meeles, et uut otsingut on alati keerulisem ja kulukam teha. Võta julgelt initsiatiiv koordineerimises. Kui otsustad koostöö kasuks personaliettevõttega, hoolitse info liikumise ja õigeaegse tagasiside eest kandidaatide kohta – värbamisspetsialist saab Sind siinkohal igati toetada.

Mõtle läbi, millised on need töölõigud, kus abi vajad. Tee selgeks, millised on uue inimese vastutusvaldkonnad, kellega ta koostööd tegema hakkab (kas ettevõtte siseselt või väljast poolt koostööpartneritega), mis sisaldub tööpakkumises ning viimaseks, aga mitte vähem tähtsamaks, on küsimus – MIKS peaks uus töötaja just teie pakutavat tööd või ettevõtet eelistama? Arutage seda kolleegide ja juhiga ausalt ning siiralt ja vajadusel kohendage pakkumist või selle sõnaselgust.

Uuri juhilt ja tiimiliikmeilt, millist INIMEST nad vabal ametikohal näevad, et kergendada ka iseenda valikut protsessi alguses. Kuigi töö vajab tegemiseks õigete oskuste ja kogemustega inimest, on ka isikuomadused ääretult olulised, et uus kolleeg aitaks ettevõttel ja kollektiivil koostöös areneda ning sobituks kollektiivi sundimatult.

Koosta kokku pandud info põhjal töökuulutus. Vaata ja uuri näidiseid portaalidest ning loe temaatilisi artikleid. Võimalusel ja profiili sobivusel lähene loominguliselt ja/või kaasa spetsialistid, et töökuulutuse sisulisse sõnastusse ja visuaali/disaini oleks kaasatud ka tööandjabrändingu tugevused ning mänglevus tööturul eristumiseks. Mõtle töökuulutust koostades ja kujundades ka sellele, millistes kanalites pead oluliseks seda levitada.

Tee värbamisprotsess mõistliku pikkusega ning ülesannetega. Proovi seista selle eest, et ülesanded ja küsimused oleksid seotud ametikoha vajadustega, mitte vaid seepärast, et „olen kuulnud, et nii tehakse“ vms. Kui värbamisprotsess ise on tugevalt seotud otsitava ametikoha profiiliga, õnnestub see ka tulemuslikumalt.

Ole esimeseks sõbralikuks visiitkaardiks ka kandidaadile teie ettevõtte kohta. Teadvusta, et kandidaat teeb oma järeldused ning edasi kandideerimise otsuse juba esimeste kontaktide ning kogu asjaajamise keerukuse või lihtsuse põhjal.

Anna kindlasti tagasisidet ka kohast ilma jäänud kandidaatidele, sest nemad võivad olla teie tulevaste potentsiaalsete töötajate tuttavad või sõbrad ning kunagi tulla uuesti ringiga ka tagasi teie konkurssidele.

NB! CV-Online kutsub tutvuma väga heade tulemuslike värbamispakkumistega just sekretäridele ja juhiabidele - vaata cv.ee/pakkumised ja küsi vajadusel nõu oma värbamisnõustajalt!

Autor: Rain Resmeldt Uusen, CV-Online Estonia turunduse ja meediasuhete juht

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700