Autor: Kristjan Vanaselja • 7. detsember 2020

Kuidas kodukontoris töötamine tõhusamaks muuta

Ma ei ole ennustaja, kuid ühte ma luban: kodukontor muutub lähiaastail popimaks kui keegi täna arvata oskab.

GoWorkaBiti tegevjuht Kristjan Vanaselja
Autor: Raul Mee

Lõppev aasta on pakkunud suurele hulgale inimestele ja ettevõtetele võimaluse liikuda paindlikuma töökorralduse suunas ja teha tööd kodust. Mitmetele firmadele on see olnud omamoodi sundus, sest COVID-19 pandeemia tingimustes polnud vanamoodi enam lihtsalt võimalik.

Paljudele inimestele on see muutus positiivselt mõjunud. Aga on ka inimesi, kes sellega kuidagi toime ei tule ja kelle jaoks on uuega harjumine raske.

Mul on mõned soovitused, kuidas kodukontoris töötamist mõnusamaks ja tõhusamaks muuta.

1. Suurim kodukontorite nuhtlus on muidugi koosolekud. Kui „päris” kontoris on lihtne kiiresti üle laua midagi küsida ja probleeme silmast silma lahendada, siis kodukontoris töötajate puhul kutsutakse iga probleemi lahendamiseks kokku uus videokoosolek. See on viga, sest töötajal ei jää niimoodi aega tööle keskenduda ja kogu aur läheb Zoomi-kõnedega liitumisele. Ikka selleks, et järjekordne „oluline” teema „läbi arutada”.

2. Juhid kalduvad kahtlustama, et kodukontoris vedeletakse niisama ja tööd ei tee keegi. Seetõttu pommitavad nad töötajaid pidevate video- ja telefonikõnede või e-kirjadega, eeldades neile kiiret vastust. Mõistlikum on kohe hommikul üks 10-minutiline videokõne teha, milles eelmise päeva mured ja tänase tegevused lühidalt ja sisukalt läbi arutatada.

3. Ega ainult juhid alluvaid laiskuses kahtlusta, ka töötajad kipuvad pahatihti arvama, et boss oma kabinetis kalamarja kugistab, sellal kui alluvad palehigis tööd rabavad teha. Juhi roll pole töötajatelt kokkuvõtteid ja tegevusaruandeid nõuda, vaid tiimi ka oma tegevustega kursis hoida. Kogu meeskond peab aru saama, millise eesmärgi suunas ja millise tempoga liigutakse.

4. Inimene teeb täpselt nii head tööd, kui mõnus on tema töökeskkond. Töötaja võiks endale kodus mugava nurgakese sisustada ning tööandja võiks vajadusel teda juhendada ja võimaluste piires toetada (töövahendid, valgustus, tool, laud jmt).

5. Paarkümmend aastat tagasi oli e-post kahtlemata tõhus suhtluskanal, kuid nüüdseks on see valusalt aja hammasrataste vahele jäänud. Lihtsamaid (ja isiklikku laadi) teateid on siiani tore e-kirja teel vahetada, kuid tiimi omavahelise suhtluse jaoks on e-kiri pigem pidur kui vedur. Soovitan tiimisiseseks suhluseks kasutada moodsaid platvorme nagu Slack, Fleep jt.

Kodukontor on ühest küljest paratamatus, umbes nagu elektriautod või maaküte. Teisalt on kodukontor võimalus, mis rajab aluse kuluefektiiivsema ja tootlikuma majanduse arenguks. Kasutagem siis seda võimalust, isegi kui see praegu pisut võõrastavana mõjub!

Allikas: GoWorkaBiti blogi

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700