10. september 2012

Keha vormi - rattaga tööle!

Rattasõit on suurepärane viis keha vormis hoidmiseks, millega enamik meist raskusteta hakkama saab. Rattasõit, ujumine ning jooksmine on omavahel sarnased, kuna mõjuvad ühte moodi positiivselt südamele ning vereringele. Sadulas väntamine käib ka lihastreeningu eest, kuid kuna istutakse pidevalt ühesuguses asendis, ei tohi unustada venitusi ning ülakeha treenimist.

• Rattasõit ei koorma liigeseid nii nagu jooksmine, sobides seetõttu eriti nendele, kellel on probleeme põlvedega või ülekaal. Rattal on võimalik valida just endale sobiv tempo.

• Rattaga sõites treenid lihaseid kogu keha ulatuses. Regulaarselt treenides on tervislikud tulemused garanteeritud.

• Rattasõit parandab vastupidavust, paraneb hapnikutarbimine, tugevnevad südamelihased ning regulaarselt treenides väheneb südamehaiguste oht.

• Lihased muutuvad tugevamaks ja vastupidavamaks, suurendades nõnda rasvapõletust.

• Verevarustus paraneb ning veresoonte hulk suurtes lihastes kasvab.

• Lihased saavad rohkem hapnikku ning toitaineid, mis aitab jääkaineid kiiremini kehast välja viia.

• Lihased muutuvad tugevamaks ja vastupidavamaks, hingamine paraneb ning kaalu hoidmine muutub lihtsamaks, sest ainevahetus kiireneb.

Rattasõit on suurepärane treeningviis ning ei kuluta liigeseid nii nagu jooksmine. Lihased saavad tugevaks ka ilma kahjustusteta. Lisaks on tegu ajatu spordiga, mis sobib nii väikestele lastele kui ka vanematele inimestele sõltumata nende treeningvormist.

Autor: Tiive Murdoja, Kirjutab www.kaaluabi.ee

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700