16. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sisustus: Transferwise´i stiilselt hubane kontor

TransferWise’is töötab noor ja rahvusvaheline seltskond, kellele kontor on teiseks koduks. Kontori sisekujundusel said sisearhitektid inspiratsiooni eelkõige seal töötavatest inimestest. Vaata fotosid TransferWise’i stiilisest ja hubasest kontorist.

“Meie keskkond on mänguline, modernne, soliidne, samas tore,” tutvustas TransferWise’i uut kontorit Triin Hertmann, maksete- ja finantsosakonna juht ning Tallinna kontori esimene töötaja. “Sisearhitektidelt palusime, et see ei läheks liiga pesaks ära,” lisas ta lõbusalt.

Sisearhitektid, kelle käsi seda mängulisust luua aitas, olid Kärt Loopalu ja Krista Thomson Superellipsist. “Palju asju võtsime kaasa eelmisest kontorist. Need olid juba alguses valitud neutraalsed, mustad valged hallid. Põhivärvidele on hea pärast detailidega värvi juurde tuua, kuid palju värvi meil siin ei olegi, et silmale liiga väsitavaks ei läheks,” täpsustas Hertmann.

Tooni-, ruumi- ja detailivariatsioonid

Kontori sisekujundusel said Superellipsi sisearhitektid inspiratsiooni eelkõige inimestest. TransferWise’is töötab noor ja rahvusvaheline seltskond, kellele kontor on teiseks koduks. “Ruumi valik vabrikuhoones andis juba hea stardi, kujundamaks avatud moodsat ruumi,” ütles Superellipsi sisearhitekt Krista Thomson. Algselt põrand koorus ja ruumid olid vana mööblit täis. “Aga dünaamiline ruum, kõrged laed, mitu tasapinda – kohe oli tunne, et see on see. Juba ruum ise on kihvti kujuga. Raske on siin mitte inspireeruda,” meenutas Hertmann.

Kõige rohkem meeldisid uutele omanikele betoonseinad ja erinevad rustikaalsed ja tööstuslikud elemendid, mida sisearhitektide abiga veel rohkem esile toodi.

Mõnevõrra muudeti planeeringut.

“Meie praegustes koosolekuruumides olid eelmisel firmal ülemuste kabinetid. Kuna meil selliseid ülemusi ei ole, kes tahavad ülevalt alla vaadata, siis tegime sinna sellised mõnusad pesad, kus saavad kõik käia rullimas ennast vaiba peal,” mainis Hertmann.

Kilpkonnaga tõsises maailmas

TransferWise’i väärtused ja bränding iseenesest on juba väga julged, niisamuti nagu ettevõtte visuaalne pool on terav ja ootamatu ning sõnumid pehmelt öeldes üllatavad.

“Eriti naljakas on pankureid kutsuda kilpkonnade peale istuma oma ülikondadega, see tekitab juba iseenesest ootamatuse efekti, või paluda istuda kiige peale koosoleku ajal,” ütles Hertmann.

Koosolekuruumid on meelega mõnusad loomingulised keskkonnad. Eriti, kuna maailmaga sammu pidamiseks tuleb töötada ka õhtuti-öösiti. “Koosolemiseks ja kinoõhtuteks on omaette pehme vaibaga ruum vahekorrusel,” ütles Thomson. Vabamas vormis koosolekuid, videokõnesid saab ka pidada mooduldiivanil, mille saab osaliselt sättida oma käe järgi.

Töökõned käigu pealt

Suure avatud kontori südamiku moodustavad ühtse plokina köök ja garderoob tualettruumidega, trenažöörid ja duširuum. Hubane laudpõrandaga köök on ka kogunemise ja puhkekohaks. “Sportlik elustiil vajab pesemisvõimalust, kui tullakse lõunaselt jooksult või kui on töötatud trenažööri taga,” selgitas sisearhitekt.

Trenažööri taga töötamine tähendab täpsemalt seda, et silmade kõrgusel on ekraan ning samal ajal jalutades saab pidada videokõnesid. “Mina jalutasin üks päev kaheksa kilomeetrit, kui rääkisin ülemusega juttu. Ei olnudki vaja pärast trenni minna,” muigas Hertmann.

Avatud ruumi kodustajad

Avatud ruum kontoris vajab head akustikat. Thomsoni sõnutsi töötavad ruumi vahejagajad nii privaattsoonide tekitamisel kui ka akustiliselt. Seintel olevad akustilised paneelid aitavad aga oma värvidega uustulnukatel ruumis orienteeruda, et oma nurk kiiresti üles leida. “Tahtsime teha palju nurki, et kui on vaja omavahel vestelda, siis saab minna ka näiteks aknalauale, võtta endale padja istumise alla ja ei pea eraldi tuba broneerima,” märkis ta.

Üks jutunurgakoht on Triin Hertmanni välja mõeldud “mauk” ehk vineerist 3Dmustriline diivanilaadne koobas, kus töötajad saavad käia juttu rääkimas ja kõnesid tegemas. “See on minu isiklik hobiprojekt. Taotlesin EASilt selle disainimiseks toetust, kuna mul endal puudus oskusteave idee elluviimiseks ja koos Tallinna Kunstiülikooli arhitektidega tegime selle teoks. See on päris populaarne,” ütles ta.

“Olulised kujunduselemendid on ka tehasestiili järgivad valgustorudest loosungid värvitud kujunditel ja plakatid, mis tuletavad meelde firma väärtusi,” lisas Thomson. Igas osakonnas on ka ekraanid, mis näitavad pilti TransferWise’i teistest kontoritest üle maailma.

Kontoris inspireerib tööandja

TransferWise’i kontori põhjal võib öelda, et tähtis on tasakaal. Kogu mööbel ei pea olema kallis ja vinge disainiga. Ning rosinaks mõned pilgupüüdjad, nagu koosolekuruumide värvilaigud, kuubikutest diivan, valguskastid ja see vahva mauk. “Kontorisisustus on üks osa töökeskkonnast, kuid kindlasti inspireerib kõige rohkem, kui töötajale antakse palju vastutust ning oodatakse temalt iseseisvust ja otsustusvõimet,” arutles Hertmann.

“Mööbel ei tee atmosfääri. Inimesel peaks olema selline mittehäiriv keskkond, et saad tunda end inspireerituna muudest asjadest – oma tööst ja kolleegidest,” nentis ta.

TransferWise togib turule

“Pankurid on meie sõbrad. Ilma nendeta poleks meil äri,” rääkis Triin Hertmann TransferWise’i suhetest suurte pankadega. “See on sõbralik togimine. Väike lõbus poiss togib suurt halli elevanti toikaga, et kuule, ärka üles, teeme koos midagi lahedat. Hea meelega tooks Eestist välja LHV panga, kes on väga innovaatiline ja alati tuleb meile vastu.”

Eesti inimesed on hea pangandusega ära hellitatud. “See, mida me iga päev kasutada saame, on ainulaadne, kui võrrelda näiteks Inglismaa pangateenustega. Oleme 30 aastat teistest ees,” ütles ta.

TransferWise’i jaoks on see lisaväärtus, võimalus teadvustada inimestele, et peale panganduse, mida teatakse ja tuntakse, on alternatiive. “Tegime mõni aeg tagasi Inglismaal küsitluse, kas inimesed saavad aru, et nad maksavad välisülekannete eest pankadele raha. Üle 80% inimestest üldse ei teadnudki seda, kui palju tegelikult tuleb maksta pankadele tühise bittidebaitide liigutamise eest, mis tänapäeva elektroonilises maailmas ei pea üldse midagi maksma,” ütles Hertmann.

KOMMENTAAR

Heast kontorist kumab firma stiilKrista Thomson, sisearhitekt, Superellips

Töökeskkonna kujundamisel peaks silmas pidama:

• firma stiili, värve, kujundikeelt;

• inimeste vajadusi, kas olulisemad on avatud või suletud ruumid, kas pigem privaatsus või omavaheline suhtlemine;

• puhke- ja lõõgastusalade piisavat hulka;

• akustikat, et ruum ei kajaks kõledalt, selleks on hea vaipkate ning akustilised laed ja seinad;

• valgustust, mis võiks normidele vastavalt olla energiasäästlik ning mis ei häiriks töötajaid. Peab vaatama, kuhu on vaja üld- ja kuhu kohtvalgustust, vastavalt tööle kas arvutiekraani taga või koosolekute ruumis ning kas eesmärk on selles ruumiosas töötajat lõõgastada või ergutada.

Foto: Meeli Küttim, Eiko Kink

Autor: Elen Luht, Tiive Murdoja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700