30. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas muuta töökeskkond inspireerivaks?

Tööandja turunduse agentuur Brandem kolis hiljuti uude kontorisse ja nagu teisigi värskeid „koduomanikke“, ootab ka neid ees oma uue pesa sisustamine. Uutesse ruumidesse kolimine inspireeris sealset turundusjuhti Pille Riin Pettaid jagama oma mõtteid inspireeriva töökeskkonna kujundamisest ja selle mõjust.

Töökeskkond on esimene samm motiveeritud ja õnnelike töötajateni

69% tööotsijatest peab mõnusat füüsilist töökeskkonda väga või pigem oluliseks kriteeriumiks ametikoha kasuks otsustamisel, kui neil on võimalus valida mitme sobiva tööpakkumise vahel, selgus Brandemi ja Palgainfo Agentuuri korraldatud Eesti suurimast tööturu-uuringust (2015).

Kujundades ruume selliselt, et inimesed tunnevad end mugavalt ja turvaliselt saab tööandja vastutasuks mitmeid lisandväärtusi. Näiteks tõuseb inimeste emotsionaalne heaolu, tänu millele on nad motiveeritumad ning produktiivsemad oma töös. Õnnelikud töötajad garanteerivad paremad töötulemused ning rahulolevad kliendid.

Töökeskkond kui ettevõtte visiitkaart

Töökeskkond on üks võimalus end tööandjana märgatavaks teha. Töökeskkonda tasuks seostada nende omaduste ja väärtustega, millega soovitakse end kui tööandjat positsioneerida (peamine omadus või väärtus, millega soovitakse, et sihtrühmad tööandjat seostaksid). See aitab meelitada ligi töötajaid, kes väärtustavad samu asju ning toetab tööandja brändi kinnistumist nende teadvuses.  Olulisi väärtusi tasub kommunikeerida igal võimalikul viisil, sh ka läbi töökeskkonna. Nii talletub ettevõtte positsioon ajapikku ka avalikkuse teadvuses ning järgmine kord töötajaid otsides juba teatakse, millise tööandjaga on tegu.

Millele pöörata tähelepanu töökeskkonda valides ja kujundades?

Asjad, mis meid töökohal hommikust õhtuni ümbritsevad, on seega olulisemad kui arvame. Millele võiks siis esmajoones tähelepanu pöörata?

Kontori asukoht.- World Green Building Council uurimuse kohaselt on töötajad, kellel avaneb vaade välja 25% produktiivsemad. Kui võimalik, siis planeerige kontoriruumid vaatega metsale, pargile, hoovile või aiale. Kaasaegne linnaplaneering võimaldab selliseid lahendusi leida isegi linna südames.

Kui võimalik, siis planeeri kontoriruumid vaatega metsale, pargile, hoovile või aiale. Kaasaegne linnaplaneering võimaldab selliseid lahendusi leida isegi linna südames.

Elav loodus.- Kui vaadet käepärast võtta ei ole, on abiks eluslooduse toomine kontorisse. Lilled, põõsad, puud, koerad… kõik toimib. Veendu lihtsalt enne, et Sinu kaastöötajad on sellega nõus (ja ega kellelgi allergiat ei ole)!

Kui vaadet käepärast võtta ei ole, on abiks eluslooduse toomine kontorisse. Lilled, põõsad, puud, koerad… kõik toimib. Veendu lihtsalt enne, et Sinu ülemus ja kaastöötajad on sellega nõus (ja ega kellelgi allergiat ei ole)!

Stressirohke teekond tööle.- 45% töötajatest kurdavad, et nende teekond tööle on stressirohke, ütleb World Green Building Council uurimus. Stressitaset saab vähendada, soodustades töötajate liikumist kontoris või võimaldades kasutada lähedalasuvaid spordiklubisid.

45% töötajatest kurdavad, et nende teekond tööle on stressirohke, ütleb World Green Building Council uurimus. Saad stressitaset vähendada, soodustades töötajate liikumist kontoris.

Värvid ja sõnumid.- Kasutage oma kontoris värve, sõnumeid ja disainelemente, mis äratavad inimeste tähelepanu ja kutsuvad neid kaasa mõtlema. See aitab hoida töötajate meel erksana ning võid kindel olla, et klientidel on pärast kohtumist rääkida ka muust, kui põhjalikust müügikohtumisest (näiteks teie inspireeirvast kontorist).

Kasuta oma kontoris värve, sõnumeid ja disainelemente, mis äratavad inimeste tähelepanu ja kutsuvad neid kaasa mõtlema. Nii aitad hoida oma töötajate erksat meelt ning võid kindel olla, et klientidel on pärast kohtumist rääkida ka muust, kui põhjalikust müügikohtumisest (näiteks Sinu inspireeirvast kontorist).

Müra.- Ainult 29% töötajatest on rahul müratasemega kontoris, ütleb töökeskkonna analüüsile keskendunud ettevõte Leesman Index. Seda protsenti on võimalik hõlpsasti tõsta planeerides töökeskkonna ruumid tegevusi ja töölaadi arvesse võttes. Eesti teadvuse- ja ajuteadlane Jaan Aru andis Personalijuhtide Aastakonverentsil soovituse eristada töökeskkonnas järgnevaid ruume: mõttetöö- , koostöö- ja tukastamise ruum.

Planeerige kontorisse ruume, kus oleks võimalik üldisest mürast eemalduda.

Koosolekuruumid.- Kokku tulemise põhjuseks on enamasti eesmärk jõuda lahendusteni kiirelt ja efektiivselt. Sageli on koosolekute tulemuseks aga lõputuna näivad monoloogid, hapnikupuudus ning kurnatud töötajad. Koosolekuruumi planeerides veenduge, et seal oleks piisavalt ruumi istuda, astuda ja hingata kõikidel, nii teie töötajatel kui külalistel. Olenevalt töö iseloomust võid lisada ka mängulisi elemente, mis võimaldavad näiteks esinemise aega jälgida või piirata.

Koosolekuruumi planeerides veendu, et seal oleks piisavalt ruumi istuda, astuda ja hingata kõikidel Sinu töötajatel ja külalistel.

Individuaalsus.- Leppige kokku, et igal töötajal on võimalus disainida oma töökeskkond ja seda ümbritsev talle sobiva ning inspireerivaga. Hea on, kui kontoris ei ole paika pandud kindlad töökohad, vaid töötajatel on võimalus valida nende töölaadiga kõige paremini sobiv lahendus. Olgu selleks siis lauad, mis võimaldavad arvutit kasutada ka püsti seistes või siis ruumid, mis lubavad muusikat kuulata teisi segamata. See annab võimaluse tunda end koduselt ja turvaliselt.

Töökeskkond võiks olla selline, kus töötaja saab selle disainida ja ümbritseda endale sobiva ning inspireerivaga.

Puhkus.- Ei piisa ainult sellest, kui täidate kontori rõõmsate värvide, motiveerivate sõnumite ning kaasaegsete lahendustega. Lisaks motiveeriva töökeskkonna tagamisele peate kindlaks tegema, et tööajal on võimalik ka puhata. Hea on, kui on olemas ala, kus võimalus omaette mõtteid korrastada või koht, kus koos kaaslastega akusid laadida.

Mõnus puhkeala kontoris.

Autor: Pille Riin Pettai, Brandem turundusjuht

Loe lisaks brandem.ee.

Mõned näited põnevatest kontoritest Eestis:

TransferWise kontor Tallinnas Baltika kvartalis.
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700